Jízda Neo-Tokiem nabírá na rychlosti (Katsuhiro Otomo – Akira 2)

  • Katsuhiro Otomo – Akira 2.
  • 90 %
  • Japonsko
  • cyberpunk / post-apo manga
  • 2022 (česky), 1985 (japonsky)
  • překlad: Anna Křivánková
  • Crew

Druhý díl Akiry nás vrhá do děje přesně tam, kde skončila jednička. Tetsuo spolkl tajemnou pilulku a přerodil se v bytost 41 s telekinetickými a super-regeneračními schopnostmi. V Labu, kde je uvězněn Generálem a jeho vědci, potkává trojici “dětí” Masarua, Takešiho a Kijoko. Dochází ke konfliktu, během kterého Tetsuo zjišťuje, kde se nachází tajemný Akira. Ten se nedobrovolně skrývá ve speciálním bunkru pod novým olympijským stadionem vybudovaným u kráteru po vodíkové pumě, která zničila staré Tokio. Tetsuo utíká z Labu a vydává se za Akirou, údajně nejsilnějším ze všech speciálně nadaných jedinců. Mezitím náboženská lídryně Mijako předpovídá, že Akira povstane. Začíná zběsilá jízda Neo-Tokiem.

Expozici děje a postav jsme si odbyli v prvním díle a pokud něco nebylo jasné, na začátku dílu druhého je vše přehledně zopakováno. Pokračování se už s ničím nemaže – je mnohem přímočařejší a rychlejší. Od chvíle, kdy se Tetsuo dovídá místo Akirova úkrytu, už sledujeme prakticky nepřetržitou honičku, kdy se všichni aktéři snaží dostat k Akirovi. Otomo je mistr v navození pocitu napětí a především pohybu. Prakticky všech 300 stránek tvoří souvislou akci – střelbu z klasických i laserových pušek, pronásledování na vznášedlech, ve vrtulnících a samozřejmě Tetsuovy paranormální kousky, kterými dává pěkně pokouřit všem okolo – nerozpakuje se vojákům nechat vybuchovat hlavy nebo ničit betonové stropy.

Akira 2 je přeplněná útěky, řevem a výbuchy nakreslenými s až obsedantní pečlivostí a plasticitou. Slyšíme každý kus rozbitého zdiva a nábojnici spadlou na zem a doslova cítíme zplodiny z motorů. A oproti prvnímu dílu si ještě víc užijeme exteriéry i interiéry futuristických staveb – Labo i samotný Akirův bunkr. Ano, není až takový spoiler říct, že Tetsuo se k Akirovi nakonec dostane. Jaké s ním má úmysly už ale neprozradím.

Akira v sobě má i nejednoznačnost – kdo je tu vlastně ten zlý? Je to Generál, který vede výzkum vyvolávající v lidech zvláštní schopnosti? Je to Tetsuo, jehož výbuchy hněvu zabíjejí vojáky, kteří se ho snaží chytit? Je to tajemné Nezuovo hnutí sledující vlastní cíle? A odkud se vlastně berou ty paranormální síly? Katsuhiro Otomo nás na pozadí zběsilé akce nechává pomalu skládat střípek ke střípku a vtahuje nás do velkolepé hry, která je i více než 35 let po vydání živá, jakoby ji autor vytvořil včera.

Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře