Zamrzlá bažina za polárním kruhem

Debut newyorských Bog Body žene bahno na mlýn všem libujícím si v monstrozitách. Cryonic Crevasse Cult je ultravýživná těžkotonážní prasečina skrývající ale víc než je patrné na první pohled. Jako první samozřejmě zaujme přebal – malba, jejímž autor je Chase Slaker, kytarista kapely Mortiferum (tady nechává nahlédnout, jak vznikala). Působí jako vystřižená z bizarní devadesátkové počítačové hry a hypnotizuje směsí zlověstnosti a explicitnosti. A podobné je to i s hudebním obsahem.

Bog Body hrají styl rozkročený mezi death, sludge a black. Extrémně podladěné kytary válcují posluchače bublavým jednolitým zvukem po celou délku alba. Do vyšších tónů se tu nezabrousí, nečekejme ani žádná technicky strhující sóla. Vše je postavené na repetitivním riffování, které jen občas doplní pár efektů. Vokál osciluje mezi blackovým skřehotem a deathovým growlem…a to je všechno. 

Na první pohled jde o úmornou monotónní ptákovinu (nedávno recenzovaní Archgoat jsou proti tomuhle rokenrol), za chvíli se ale vyloupne ještě něco víc. Bog Body si sice berou z death metalu, ale nevyžívají se v řemeslných onaniích, berou ze sludge, ale úplně se nás nesnaží zničit zvukovými stěnami, spíš se shlédli ve strohosti black metalu a po jeho vzoru se z “mála” snaží vyvařit všechno. A jakýmsi záhadným způsobem to funguje – z bohapusté zvukové kakofonie se začne vylupovat atmosféra a něco, díky čemu se od alba nedá jen tak odejít. Vrcholem desky je, bohužel, nejkratší skladba Frigid Shivs Slit Their Throats s takřka hororově industriálním nádechem.

Bog Body je výraz pro mumii nalezenou v bažině, v názvech skladeb se dočkáme i kostí, hřbitovů a podříznutých hrdel, spíš než vyžívání se v gore tématice ale z desky čiší strohost a chlad. Crevasse ostatně znamená ledovcová trhlina. A nevím, co si při poslechu Cryonic Crevasse Cult představit jiného, než skupinu obživlých koster, co někde v jeskyni hluboko za polárním kruhem křepčí kolem modrého ohně.

Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře