Maso a kov (Warhammer 40,000: Mechanicus – Original Soundtrack)

  • Guillaume David Warhammer 40,000: Mechanicus – Original Soundtrack
  • 100 %
  • Francie
  • herní soundtrack
  • 2020
  • Laced Records
  • Spotify
  • Recenzuje: Tomáš Kouřil

Abych se mohl věnovat soundtracku PC hry Warhamer 40,000: Mechanicus, musím začít od Warhammeru 40,000 jako celku. Původně stolní hra s miniaturami vznikla v osmdesátých letech coby sci-fi sourozenec hry Warhammer Fantasy Battle. Obrovskou popularitu si udržela do dneška, je pravidelně oživovaná novými edicemi a postupně se k ní přidal zástup karetních, video a PC her, i spousta knih a komiksů. Díky tomu neustále narůstá lore W40K světa rozšiřovaný mimo licencovaná díla i oddanou fanouškovskou komunitou.

Příběh tvoří monstrózní, labužnicky přebujelá space opera, která nasála všechno, co bylo v žánru dostupné, a vynásobila to tisícem. Odehrává se ve 41. tisíciletí, kdy proti sobě v intergalaktických měřítkách bojují všechny možné rasy. Lidstvo vybudovalo gigantické Impérium Lidí rozprostírající se přes miliony planet celé Mléčné dráhy. Tvoří ho tyranský technokratický režim, v jehož čele stojí nadpřirozeně mocný Císař, bůh-člověk. Lidé pak bojují nejméně se sedmi dalšími rasami, mezi které patří zmínění Tyranidé, monstra řízená centrálním vědomím, robotičtí Necroni, Eldar a Temní Eldar podobní elfům, Orkové, démoni a tajemní Tau.

Moc Impéria prosazuje celá řada ozbrojených složek. Vedle klasické armády jsou tu Adeptus Astartes nebo také Vesmírní Mariňáci, geneticky vypěstovaní nadlidé obrovského vzrůstu, dále Imperiální Rytíři, pilotovaná bojová brnění, Titáni, obrovské kráčející bitevní stroje a mimo mnoho dalších také Adeptus Mechanicus, se kterými už se dostáváme k naší hře a jejímu soundtracku.

Adeptus Mechanicus je oficiální název pro Kult Mechanicus sídlící na Marsu. Kult poskytuje Impériu vědce, inženýry a techniky. Členové, privilegovaná kasta Technokněží, drží veškeré znalosti týkající se pokročilých imperiálních technologií. Tito napůl lidé a napůl roboti považují lidské tělo za slabost a snaží se jej všemožně zdokonalit. Ve hře Mechanicus pak sledujeme jejich boj proti Necronům a zároveň hlouběji pronikáme do jejich fungování, hierarchie a toho, co je pohání při šíření slávy Impéria a Kultu.

I letmý popis W40K naznačuje, že hudba dotvářející tento svět by se neměla držet při zdi. Guillaume David, mladý francouzský autor, se této myšlenky rozhodně držel. Základ soundtracku tvoří kostelní varhany Katedrály Saint-Pierre d’Angoulême, za které zasedl Frederic Ledroit, nositel Řádu umění a literatury a jeden z předních francouzských varhanních hráčů a skladatelů. Varhany dodávají soundtracku majestátnost a sakrální atmosféru dokonale korespondující s povahou Warhammeru. Už samotnou volbou živě nahraného nástroje poskočil Mechanicus před většinu herních soundtracků, kde jsou symfonické a orchestrální prvky často vytvořené softwarem a působí uměle. Druhou polovinou úspěchu tvoří kompoziční talent G.Davida – neposloucháme generickou zvukovou výplň typickou pro herní hudbu, ale plnohodnotné skladby, kde se úchvatný zvuk snoubí s nápaditými motivy.

Pokud jen trochu holdujete W40K nebo science-fiction obecně a dovedete se nechat unést, musí na vás už úvodní tóny Children of Omnissiah zapůsobit jako zjevení. A co teprve Dance Of the Cryptek nebo Overlord. Pokud by G.David patřil mezi Technokněží vylepšující svá těla umělými součástkami, byl by tím, co vynalezl implantát způsobující husí kůži. A stejně, jak efektivně ve světě Warhammeru těmto fantaskním postavám slouží spojení masa a kovových součástek, tak přirozeně a organicky působí na soundtracku spojení varhan, chorálů a elektroniky. Co od sebe dělí staletí, tady srostlo v dokonalý celek překračující svou velkolepostí, atmosférou i precizností rozměr pouhého herního soundtracku.

Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře