Březnová dávka dark ambientu (False Mirror – Isomorphic Worlds, Abyss Tapes – Mavo, Idylls of the Last King – Everything Was Forever, Until It Was No More)

  • False Mirror – Isomorphic Worlds
  • 80 %
  • Německo
  • dark ambient
  • 2025
  • Bandcamp
  • Facebook
  • Recenzuje: Tomáš Kouřil

S False Mirror zkoumáme minulou budoucnost. Ocitáme se u projektu, ve kterém se tisíce lidí vydali v kryospánku vesmírnou lodí zkoumat daleký vesmír. Cosi se ale pokazilo a vy jste se probudili jindy a jinde než bylo v plánu. Pronikají k vám zvuky oceánu, není jasné, kde jste a hlavně, co je za rok. Nad nekonečností vesmíru se dá žasnout, stejně tak ale může být chladný, neosobní, až strašidelný. To vše se prolíná na albu Isomorphic Worlds.


  • Abyss Tapes – Mavo
  • 85 %
  • Belgie
  • dark ambient / drone / noise
  • 2025
  • Bandcamp
  • Instagram
  • Recenzuje: Tomáš Kouřil

Pod nenápadným zevnějškem skrývají Abyss Tapes bruselského projektu Mavo výživný materiál vymykající se kvalitou tomu, co v podobných žánrech běžně vychází. V prvé řadě jde o skvělou řemeslnou práci. Na darkambientní / dronový základ je položená celá řada ruchů a samplů prolínajících se jeden ve druhý výjimečně lehce a nenásilně. Nejsilnějším rysem nahrávky je ale nepolapitelná atmosféra. Nálada tu přechází od lehce zamračeného snění, po momenty, kdy do klidného pocitu vznášení se v prostoru probleskává něco znepokojivého. Jako byste v letmých okamžicích prozření, kdy vám ve skutečnosti začne vyprchávat medikace, začali tušit, že vás zavřeli na děsivé místo, kde vůbec nemáte co dělat.


  • Idylls of the Last KingEverything Was Forever, Until It Was No More
  • 85 %
  • Německo
  • drone / dark synth / dark ambient
  • 2023
  • Bandcamp
  • Facebook
  • Recenzuje: Tomáš Kouřil

Diskografii Idylls of the Last King se vyplatí projít si celou, Everything Was Forever, Until It Was No More mezi vším ale vyčnívá. Apokalyptický drone / dark ambient se synth prvky je mezi ostatními nahrávkami zdaleka nejvíc „heavy“. Inspirovaný je stejnojmennou knihou knihou Alexeie Yurchaka, která popisuje paradoxy života v SSSR od 60. do 80. letech a to, jak rozpadání socialistického snu vnímala poslední sovětská generace. I bez této reference je album nadprůměrně podařeným vystoupením ze zvukové komfortní zóny.

Upozornit na
guest

0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře